ÎMPREUNĂ PENTRU 
AFACEREA TA!

Întâlnire cu parlamentarii de Argeș, autoritățile locale și reprezentanții mediului de afaceri - februarie 2023

 

Astăzi, 03.02.2023 Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș a organizat a 3-a întâlnire de lucru cu parlamentarii de Arges, cu reprezentanții mediului de afaceri și academic și cu reprezentanții administrației locale si județene (primari, conducerea ADR Sud Muntenia – dl. Liviu Mușat, Ion Popa – Secretar de Stat, conducerea Consiliului Județean și Prefecturii Argeș).

Obiectivul reuniunii a fost acela de a trece în revistă prolemele de interes general ale județului Argeș (de la infrastructură și până la probleme de legislație, programe de finanțare, etc)

Toti participanții au subliniat și salutat importanța acestui gen de întâlniri dar mai ales faptul că de la o întâlnire la alta se observă progrese reale. Adică subiecte, teme, propuneri aflate în stadiu de intenție la reuniunea anterioară, încep să se materializeze, cu termene concrete și stadii clare de realizare.

Este de salutat că toți participanții s-au implicat fără a se vedea pe undeva culoare politică sau interese, altele decât în slujba interesului comun și al cetățenilor.

În concluzie, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș multumește tuturor celor care au răspuns astăzi invitației noastre!

Mulțumim de asemenea Primăriei Municipiului Pitești și în mod special Domnului Primar Cristian Gentea pentru implicarea alături de noi în organizarea acestei întâlniri!

Propuneri ale CCIA Argeș

1. Centura de Vest care sa facă legătura A1 București-Pitești cu : actualul drum Județean Pitești-Slatina-Craiova, dar și cu viitoarele: A1 Pitești-Sibiu și Drumul Expres Pitești-Craiova.
2. Crearea Zonei metropolitane a Municipiului Pitești:
2.1. Un accent deosebit pe fuziunea Pitești-Ștefănești, astfel încât această zonă să aibă râul Argeș ca o arteră vitală, care se poate transforma în brand de oraș, etc.)
2.2. Identificarea unei zone de câteva hectare în cadrul viitoarei Zone Metropolitane unde să se poată organiza un spațiu pentru Târguri și Expoziții: de la Târgul Agro Pitești sau Fabricat în Argeș și până la Expoziții Regionale – Piteștiul fiind la intersecția tuturor drumurilor din zonă și având în plus avantajul de a fi pe traseul viitoarei A1 Pitești-Sibiu.
3. Parcări subterane/ supraterane, acolo unde spațiul o permite (ex : zona Finanțe Publice…)
4. Amenajarea digului de pe malul Argeșului, într-o zonă de promenadă/ agrement (a se vedea modelul Oradei, care a facut o astfel de amenajare a Crișului Repede). În prezent există deja digul pe malul drept al Argeșului, care merge din Parcul Lunca Argeșului (Podul Viilor) și până la actualul Ștrand Tudor Vladimirescu. Proiectul ar putea fi corelat și cu celălalt mare proiect de dezvoltare urbană din Tudor Vladimirescu – Mallul care este aprobat și urmează a fi construit.
5. Asigurarea de noi căi de acces care să asigure decongestionarea Pitestiului :
5.1. Pentru Cartierele Nord / Găvana – o arteră care să plece de la Universitatea Constantin Brâncoveanu; artera propusă de noi ar urma drumul căii ferate, mergând paralel cu actualul Bd. Nicolae Bâlcescu care este supra aglomerat aproape pe parcursul întregii zile si s-ar conecta cu centura in Bascov.
5.2. Pentru cartierul Trivale/ Exercițiu/ Craiovei – o arteră care să plece din zona Capitol (ieșirea spre Drăgășani) -> pe lângă actuala groapă de gunoi -> până la Sensul Giratoriu de la Majestic (Drumul spre Albota, Craiova, respectiv Auchan, Bradu - > A1)
6. Proiectarea unor poduri peste râul Argeș
6.1 la Mărăcineni, pentru a răspunde nevoilor de transport marfă și salariați ai platformei Dacia.
6.2 Strada Lânăriei (propunere – lărgirea actualei traversări în zona lacului de acumulare).
7. Construirea de copertine împotriva avalanșelor pe Transfăgărășan pt a fi circulabil tot timpul anului
8. Finalizarea partiei de sky Moliviș
9. Modernizarea drum Curtea de Argeș -> Câmpulung
10. Modernizare drum Câmpulung -> Târgoviște
11. Modernizarea drumului Pitești -> Vedea -> Drăgășani
12. Modernizare drum Curtea de Argeș -> Cota 2000 Transfăgărășan
13. Cale ferată Pitești -> Vâlcea
14. Studiu pentru realizarea Domeniului Skyabil Făgăraș (argument principal – 5 luni pe an existența zăpezii).
15. Studiu de găsire a unei suprafețe pentru o groapă de gunoi modernă, ecologică și ecologizarea gropii de gunoi existente.
16. Parcuri industriale A1/Tancodrom/CET 2.
17. Stații de încărcare pentru mașini electrice.
18. Centură ocolitoare Câmpulung Muscel.
19. Urșii – problema rămasă nerezolvată.
20. Revizuirea legislației:
20.1. Ex Legislația de mediu (să se analizeze și, în acord cu reglementarile UE, să se identifice formule astfel încât să nu mai fie atât de îngrăditoare la adresa dezvoltării economice).
20.2 Pe partea legislației de securitate și sănătate în muncă - poate se initiaza legislativ definirea numărului de lucrători SSM raportați la număr de salariați și profil de activitate (acum în Legea 319/2006 cu modificările ulterioare, ART. 8 Fără a aduce atingere obligaţiilor prevăzute la art. 6 şi 7, angajatorul desemnează unul sau mai mulţi lucrători pentru a se ocupa de activităţile de protecţie şi de activităţile de prevenire a riscurilor profesionale din întreprindere şi/sau unitate, denumiţi în continuare lucrători desemnaţi.
20.3. Finalizarea legislației privind Parteneriatul Public Privat (prin elaborarea și adoptarea normelor de aplicare).
20.4. Alte propuneri de imbunatatire a cadrului legislativ...
20. Analiza oportunitătii ca pe viitor se ia în calcul construirea unei benzi de urgență și pe drumurile expres, astfel încât să crească gradul de siguranță în cazul unor situțtii neprevăzute (ex pană auto, etc).
21. Analiza fezabilitățtii suplimentării cu a 3-a bandă pe sens a Autostrăzii A1 Pitești-București.
22. Elaborarea unei variante de drum expres pentru ruta Pitești-Brașov.
23. Stabilirea unei strategii comune, a tuturor instituțiilor cu atribuții in domeniu, pentru dezvoltarea turismului în județul Argeș.

Propuneri din partea AUTOMOBILE DACIA SA

Nr. Subiect Avantaje Parti interesate
1 Drum Expres Pitesti – Mioveni (conexiune directa trafic greu Platforma Dacia -Autostrada  A1 - Pitesti zona industrialà Depozitelor ) - timp de tranzit optimizat la principalele magistrale de transport rutier in zona;
- devierea  traficului greu din zona Mall Pitesti - nod  acces rutier principal cu un grad ridicat de aglomerare la intrarea de nord  in Pitesti ;
- asigurarea conectarii directe a Platformei Dacia cu viitoarea autostradà Pitesti - Sibiu;
- furnizorii Platformei Industriale Mioveni ;

- transportatorii de màrfuri / persoane ;

- cetatenii din Mioveni, Pitesti si Màràcineni ;

2 Centura de Vest a orasului Pitesti : A1-Bascov - Valea Ursului - Smeura – Albota - DEx Pitesti Craiova timp de tranzit optimizat pe  legàtura directa cu viitorul drum expres Pitesti - Craiova si cu Autostrada Pitesti Sibiu ;

- devierea traficului greu pe zona de vest a municipiului Pitesti si descongestionarea traficului in zona de Nord din Pitesti si in zona Bascov ;

- reducerea poluàrii si a emisiilor de noxe generate de traficul rutier la tranzitarea orasului Pitesti ;

realizarea completà a centurii rutiere a municipiului Pitesti  ;

 

- transportatorii de màrfuri / persoane;

- agentii economici din Pitesti si zonele limitrofe ;

- cetatenii orasului Pitesti si din zonele limitrofe ;

3 Statii de incarcare pentru vehicule electrice -dezvoltare retea de statii de incarcare pentru vehicule electrice in Pitesti, in Mioveni dar si pe, DN73 si pe A1, prin accesare finantare  AFM/PNRR  disponibila in perioada urmàtoare.

-cresterea atractivitatii achizitionarii de vehicle electrice, cu impact direct in reducerea gradului de poluare si emisii noxe transport ;

- cetatenii oraselor Pitesti, Mioveni  si zonele limitrofe in principal, dar si posesorii de VE in general
4 Tren Matropolitan  Pitesti- Mioveni, cu facilitarea accesului in zona centrala a municipiului Pitesti.

 

- reducerea emisiilor de noxe prin transferul partial al  fluxului rutier pe flux feroviar, prin cresterea atractivitatii  transportului feroviar ;

- optimizarea  traficului auto pe drumul de acces Mioveni- Pitesti ;

- descongestionarea sensului giratoriu de la Petrom ;

- cetatenii oraselor Pitesti si Mioveni ;

- operatorii economici din Mioveni si Pitesti

5 Bretea de acces direct, din zona Podul Viilor - Mall Pitesti, la autostrada A 1, pe sensul càtre  Bucuresti ;

 

- reducerea poluàrii si a emisiilor de noxe generate de traficul rutier in zona Podul Viilor - Mall Pitesti - Giratoriu Petrom ;

-acces rapid la Autostrada A 1 la iesirea din Pitesti ;

- descongestionarea sensului giratoriu de la Petrom ;

- facilitare acces dinspre Stefànesti si Mioveni spre Pitesti ;

- cetatenii orasului Pitesti si zonele limitrofe ;

- persoanele care tranziteazà orasul Pitesti;

- transportatorii de màrfuri / personae;

COMPLETĂRI

  1. Variantă ocolitoare pentru  orașul Mioveni (centură).
  2. Parc fotovoltaic (min 4 MW) Mioveni.
  3. Investitori străini pentru orașul Mioveni care să creeze mai mult de 50 locuri de munc.
  4. Centură ocolitoare Curtea de Argeș.
  5. Tren cu hidrogen pentru Pitești Curtea de Argeș și Pitești București.
  6. Autobuze electrice în Curtea de Argeș.
  7. Să se analizeze variantele de construire a unui drum paralel cu calea ferată de la CNCD până la Bascov.
  8. Analiza construirii unei a treia benzi pe sens, a Autostrăzii A1 Pitești București.
  9. Analiza oportunității construirii unui aeroport mic lânga Pitești pentru avioane de mici dimensiuni.
  10. Reabilitare centura orașului Costești (str. Industriei).
  11. Parc agroindustrial pentru prelucrarea produselor agricole din cultura mare, în orașul Costești.

V-ar mai putea interesa:

Copyright © 1990 - 2025 - toate drepturile rezervate
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș (CCIA Argeș)
webdesign & hosting