EVENIMENT ARGEȘEAN -Întâlnire cu parlamentarii de Argeș, autoritățile locale și reprezentanții mediului de afaceri

Propuneri CCIA Argeș - prezentate în 2021


Municipiul Pitești:

  1. Centura de Vest care sa facă legătura A1 București-Pitești cu : actualul drum Județean Pitești-Slatina-Craiova, dar și cu viitoarele: A1 Pitești-Sibiu și Drumul Expres Pitești-Craiova.
  2. Crearea Zonei metropolitane a Municipiului Pitești care să includă toate unitățile administrativ teritoriale care înconjoară Piteștiul. Prin acest  demers  s-ar rezolva multiple probleme:
  • asigurarea accesului facil în această zonă, puternic industrializată, a cât mai multor cetățeni, care pot constitui bazin de selecție pentru forța de muncă, dacă se dorește continuarea dezvoltării economice în perioada următoare (10-20 ani) ;
  • asigurarea accesului facil pentru elevi care de multe ori, în prezent, se află în imposibilitatea de a accede la unități de învățământ din Pitești, pentru ca nu au mijloace de transport și / sau nu au  resurse financiare pentru plata transportului.  
  • asigurarea terenului necesar pentru dezvoltarea de facilități economice (parcuri industriale) atât de necesare (de subliniat că la acest  capitol Piteștiul stă foarte-foarte rău !). În prezent, prin dispunerea să geografică, Piteștiul nu deține terenuri disponibile pentru vreo dezvoltare a unui proiect de orice tip - industrial  sau imobiliar, de anvergură.
  1. Piteștiul oraș smart.
  2. Digitalizarea  și informatizarea accesului la administrația locala : de la obținere documente și până la plată impozite, plată obținere documente administrative, etc.  
  3. Parcări subterane/ supraterane, acolo unde spațiul o permite (ex : zona Finanțe Publice…)
  4. Amenajarea digului de pe malul Argeșului, într-o zonă de promenadă/ agrement ( a se vedea modelul Oradei, care a facut o astfel de amenajare a Crișului Repede). În prezent există deja digul pe malul drept al Argeșului, care merge din Parcul Lunca Argeșului (Podul Viilor) și până la actualul Ștrand Tudor Vladimirescu. Proiectul ar putea fi corelat și cu celălalt mare proiect de dezvoltare urbană din Tudor Vladimirescu – Mallul care este aprobat și urmează  a fi construit.
  5. Asigurarea unei noi căi de acces care să asigure decongestionarea Cartierelor Nord – Găvana – artera care să plece de la Universitatea Constantin Brâncoveanu ; artera propusa de noi ar urma drumul căii ferate, mergând paralel cu actualul Bd Nicolae Bâlcescu care este supra aglomerat aproape pe parcursul întregii zile si s ar conecta cu centura in Bascov
  6. Identificarea unei zone de câteva hectare în cadrul viitoarei Zone Metropolitane în cadrul căreia să se poată organiza Târguri și Expoziții : de la Târgul Agro Pitești sau Fabricat în Argeș și până la Expoziții Regionale – Piteștiul fiind la intersecția tuturor drumurilor din zonă și având în plus avantajul de a fi pe traseul viitoarei A1 Pitești Sibiu.
  7. Proiectarea unui pod peste râul Argeș : la Mărăcineni, pentru a răspunde nevoilor de transport marfă și salariați ai platformei Dacia.
  8. Dezvoltarea infrastructurii pentru sportul de masă (terenuri de sport, terenuri de joacă pentru copii), dublată de asigurarea accesului la infrastructura deja existentă (în prezent terenurile de sport de pe lângă școli sunt adevarate fortărețe – închise cu garduri și lacăte).

Județul Argeș

  1. Identificarea a 5-7 cele mai importante obiective turistice ale Argeșului (noi amintim aici doar câteva  – Transfăgărășan, Curtea de Argeș, Corbii de Piatră, Golești/Ștefănești (Florica)  cărora să le fie asigurată infrastructura rutieră de bază (asfalt, parcări, etc) pentru a fi accesibile 24/ 7/ 365  pentru turiștii români și străini.
  2. Cooperarea cu Unitățile administrativ Teritoriale vecine (CJ Sibiu, CJ Vâlcea, etc) in vederea identificării unor proiecte comune, cel puțin în domeniu turismului, care sa pună în valoare zestrea naturală pe care o avem din abundență.
  3. Lobby la nivelul central pentru grăbirea începerii / accelerarea lucrului la Autostrada Pitești-Sibiu, care ar trebui desemnat obiectiv de importanță strategică națională. Termenele de proiectare și executie care se vehiculează în prezent sunt de domeniul fantasticului  - nu se contruiește pe  Lună, ci pe Pământ ! (Pentru comparație, Transfăgărășanul a fost contruit în 5 ani !)
  4. Lobby la nivelul central pentru ca lucrul la Drumul Expres Pitești-Craiova să se desfășoare cu maxim de celeritate și să fie urmărit îndeaproape pentru a se depista din timp orice (eventuala) întârziere.   
  5. Dezvoltarea infrastructurii rutiere în zona de nord a orașului Curtea de Argeș, care a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare industrială extraordinară. Din păcate infrastructura a rămas în urmă și acolo trebuie investit de urgență. În caz contrar, se pot pierde oportunități de dezvoltare viitoare, pe care, in lipsa infrastructurii de transport, firmele mamă din străinătate nu vor (mai) fi dispuse să le facă.  
  6. Repararea cât mai urgentă a unei artere extrem de importantă pentru transportul rutier și de marfă : drumului care leagă Piteștiul de Brașov. Segmentul Pitești-Câmpulung a fost reabilitat, însă mai departe, cu foarte mici excepții, drumul necesită reparații capitale.
  7. Construirea de copertine impotriva avalanselor pe Transfagarasan pt a fi circulabil tot timpul anului
  8. Finalizarea partiei de sky Molivis
  9. Modernizarea drum Curtea de Arges Campulung
  10. Modernizare drum Campulung Targoviste
  11. Modernizarea drumului Pitesti Vedea Dragasani
  12. Modernizare drum Curtea de Arges Cota 2000 Transfagarasan

Generale

  1. Atitudinea față de cetățean să fie aceeași atât înainte de alegeri cât și după,  bazată pe respect și plecând de la principiul că poziția obținută în urma votului îl obligă pe candidat și nu îl plasează pe un piedestal deasupra tuturor.
  2. Depolitizarea funcțiilor publice. Profesionalizarea acestora, astfel încât cei mai buni candidați să acceadă în funcții publice, prin concurs, asigurându-se astfel un corp de funcționari stabili.
  3. Consultarea periodica cu reprezentantii mediului de afaceri.
  4. Limitarea cheltuirii banului public pe sarbatori nejustificate si alocarea banilor astfel obtinuti modernizarii infrastructurii rutiere

Propuneri AUTOMOBILE DACIA

Prezentate in

2021

  1. Conexiune directa trafic greu Platforma Dacia -  DN 73  - statie LukOil  Maracineni - Autostrada  A1 - Pitesti zona industriala Depozitelor (cu pod hobanat peste raul Arges pentru intrare in Pitesti)

Principale avantaje oferite de implementarea proiectului:
- timp de tranzit optimizat la principalele magistrale de transport rutier in zona;
- devierea  traficului greu din zona Mall Pitesti - nod  acces rutier principal cu un grad ridicat de aglomerare la intrarea de  nord  in Pitesti ;
- asigurarea conectarii directe a Platformei Dacia cu viitoarea autostradà Pitesti - Sibiu;

- conectare directà intrare / iesire  zona  industriala Pitesti la DN73 - Campulung - Brasov; 

  1. Centura de Vest a orasului Pitesti : Bascov - Valea Ursului - Smeura – Albota

Principale avantaje oferite de implementarea proiectului :

- timp de tranzit optimizat si legàtura cu viitorul drum expres Pitesti - Craiova cu DN7 ( Pitesti - Ramnicu Valcea);

- devierea traficului greu pe zona de vest a municipiului Pitesti si descongestionarea traficului in zona de Nord din Pitesti si in zona Bascov ;

- reducerea poluàrii si a emisiilor de noxe generate de traficul rutier la tranzitarea orasului Pitesti ;

- realizarea completà a centurii rutiere a municipiului Pitesti, prin asigurarea legàturii cu autostrada A1 ;

  1. Bretea de acces direct, din zona Podul Viilor - Mall Pitesti, la autostrada A 1, pe sensul càtre catre Bucuresti (imediat dupa Podul Viilor)

Principale avantaje oferite de implementarea proiectului :

- acces rapid la Autostradà A 1 la iesirea din Pitesti ;

- descongestionarea sensului giratoriu de la Petrom ;

- facilitare acces dinspre Stefànesti si Mioveni spre Pitesti ;

- reducerea poluàrii si a emisiilor de noxe generate de traficul rutier in zona Podul Viilor - Mall Pitesti - Giratoriu Petrom ;

  1. Linie de tramvai Mioveni - Pitesti, cu facilitarea accesului in zona centralà a municipiului Pitesti.

Principale avantaje oferite de implementarea proiectului :

- optimizarea traficului auto pe drumul de acces Mioveni Pitesti ;

- descongestionarea sensului giratoriu de la Petrom ;

- reducerea poluàrii si a emisiilor de noxe generate de traficul rutier in zona Podul Viilor - Mall Pitesti - Giratoriu Petrom ;

  1. Sustinere pentru lansarea / implementarea de scheme de finantare (prin Fonduri Europene / Programe Operaționale sau prin Fondul de Modernizare) pentru Programele de investiții (Pachete Integrate de proiecte) care au ca obiectiv neutralitatea climatică, decarbonizarea (Zero Emisii de Carbon) destinate Platformelor Industriale din cadrul Întreprinderilor.

Argumente :

  1. Factor determinant pentru investiții destinate reducerii drastice a emisiilor și noxelor;
  2. Susținerea unei economii neutre climatic și cu emisii scăzute de carbon ;

iii.         Creșterea nivelului calității aerului și mediului înconjurător;

  1. Creșterea producției locale de energie verde;
  2. Creșterea eficienței energetice a întreprinderilor și Platformelor Industriale;

Propuneri in domeniul LEGISLATIV /FISCALITATE

2021

1.In domeniul fiscal, legislație stabila, predictibila si respectarea stricta a prevederii potrivit căreia modificările la Codul Fiscal se pot face cu minim 6 (șase) luni înainte de intrarea lor in vigoare;
2.Centralizarea bazelor de date ale instituțiilor publice, astfel încât contribuabilii sa poată accesa unitar si rapid toate informațiile relevante (e.g. starea declarațiilor, situația concediilor medicale verificate si aprobate la restituire, autorizații cu date de expirare, cuantum si scadente pentru taxe si impozite ANAF/locale, etc) iar eventuale erori/necorelări/rectificări sa poată fi identificate in timp real si remediate cu celeritate;
3.Dezvoltarea pe site-ul ANAF a unei rubrici tip FAQ (Frequently Asked Questions) care sa capitalizeze ansamblul clarificărilor cerute de contribuabilii instituției prin intermediul “Spațiului Virtual Privat”. (Practic astăzi se cer clarificări de către zeci de mii de contribuabili pe aceleași probleme iar timpul de răspuns este de 30 zile.) Acest lucru ar aduce coerenta la nivel national in interpretarea legii/reglementarilor si ar ajuta firmele in clarificarea rapida a spetelor ce pot apărea;
4.Obligația de acceptare a documentelor eliberate de către persoanele juridice private în format electronic, care au o semnătură electronică calificată, în scopul furnizării serviciilor publice către beneficiar;
5.Transmiterea documentelor solicitate de către autoritățile publice, exclusiv prin posta electronica, corelata cu eliminarea deplasărilor la ghișeele instituțiilor publice pentru obținerea diverselor documente;
6.Crearea, in cadrul primăriilor si consiliilor județene, a unui “ghișeu unic virtual” prin intermediul căruia contribuabilii sa poată depune cererile pentru emiterea CU/AC, însoțite de toatele documentele cerute de Legea 51/1991, iar acesta sa le transmită către toate instituțiile implicate in procesul de autorizare, eliminând astfel interacțiunea directa cu fiecare dintre instituțiile implicate in procesul de autorizare. Respectarea termenelor stabilite de actele normative pentru eliberarea documentelor solicitate;
7.Modificarea de urgenta a Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, avand in vedere ca prin Legea 101/2021 a fost reintrodusa obligativitatea depunerii anuale a Declaratiei privind beneficiarul real (chiar daca nu a intervenit nici o modificare fata de precedenta declaratie) si totodata a fost reintrodusa aceasta obligatie si pentru persoanele juridice care au asociati doar persoane fizice (desi cu privire la acestea statul nu are nevoie de o Declaratie pentru a vedea cine detine peste 25% dintr-o firma , intrucat ORC detine structura de actionariat, deci poate extrage foarte simplu datele). Modificarea va ajuta atat contribuabilul care nu mai pierde timp dar si ORC care altfel va fi sufocat de formalitatea inregistrarii si procesarii anuale a celor peste 1,4 milioane de Declaratii pentru persoanele juridice inregistrate in  Romania .
8.Modificarea prevederilor art.145 alin.4 din Codul Muncii in sensul corelarii concediului de odihna anual platit de societate la numarul de zile de munca efectuate de catre respectivul salariat, nefiind corecta situatia actuala in care Angajatorul trebuie sa suporte costul unui astfel de concediu pentru salariati care in fapt nu au prestat munca pentru el.
 

9.

Modificarea prevederilor art.78 din Legea 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, in sensul eliminarii sau reducerii taxei impuse persoanelor juridice in cazul in care nu au angajat persoane cu handicap , ori mentionarea faptului ca in contul sumei integrale ce ar trebui virate catre stat, companiile sa poata achizitiona produse si servicii de la unitati protejate. In practica, angajatorii nu gasesc persoane cu handicap disponibile pentru angajare, astfel ca taxele sunt tot mai mari.  Corelativ, ar trebui sprijinite unitatile protejate pentru a putea derula mai multe activitati economice care apoi sa fie oferite companiilor.

 

10.Modificarea normelor de aplicare a Parteneriatului Public Privat pentru a permite mai multe investitii in beneficiul comunitatii;

 

Propuneri in domeniul PROTECTIA MEDIULUI

2021

1Modificarea legislatiei privitoare la animalele salbatice in scopul protejarii comunitatilor locale si a turistilor, prin : scurtarea termenului de reactie a autoritatilor in cazul solicitarilor de extragere/relocare a unor animale salbatice care provoaca daune sau pun in pericol comunitatile locale si/sau turistii; flexibilizarea acordarii cotelor de animale salbatice la nivelul arealelor in concordanta cu specificul si popularea zonelor (concret, la nivelul zonei muntoase a judetului Arges este necesara reducerea efectivelor de ursi si relocarea exemplarelor care  viziteaza frecvent zonele populate  in alte areale ).
2Modificarea Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului in sensul simplificarii acestei proceduri,  a reducerii duratei procedurilor legale de obtinere a Acordului de mediu. De asemenea, trebuie reevaluat rolul si competentele autoritatilor publice centrale ori locale care sunt cooptate in Comisiile de Analiza Tehnica, intrucat in practica s-a constatat ca de multe ori acestea, in loc sa se pronunte exclusiv cu privire la documentatia depusa de investitor, solicita completari/modificari la avize/inscrisuri eliberate anterior de alte autoritati, motivat de faptul ca Legea 292 le-ar conferi dreptul de a verifica legalitatea acestora. Apare clar o imixtiune in atributiile emitentilor si totodata  se prelungeste perioada de asteptare pentru investitor prin necesitatea obtinerii unor avize/acorduri suplimentare solicitate.
3Propunem ca in timpul implementarii unui proiect de investitie pentru care s-a obtinut acord de mediu avand la baza descrierea proiectului, detalii tehnice descrise in memoriul tehnic etc, sa se elimine obligatia existentei fizice a utilajelor la depunerea solicitarii de obtinere/revizuire a AIM. Existenta fizica la momentul vizitei in teren poate fi suplinita prin atasarea la dosar a cartilor tehnice aferente.  La faza finala a procesului de autorizate se va dovedi achizitia si instalarea acestora prin procesul verbal de punere in functiune cu adresa de inaintare. O eventuala vizita in teren poate fi facuta la acel moment. In acest sens, trebuiesc modificate art.8 din Procedura de emitere a autorizației de mediu din 19.11.2007 aprobata prin Ordinul nr. 1798/2007  si art.23 si art.28 din Procedura de emitere a autorizației integrate de mediu din 17.10.2003 aprobata prin Ordinul nr. 818/2003
4Propunem ca la faza de solicitare a revizuirii /obtinere Acord Integrat de Mediu, cand se depune Formularul de solicitare +Raportul de amplasament sa fie depus tot atunci si Raportul de evaluare a impactului asupra mediului daca activitatea are impact asupra mediului (acest lucru se va sti inca de la demararea proiectului , nu apare pe parcurs ),astfel se poate scurta timpul cu aproximativ 3 luni de zile . In acest sens, trebuiesc modificate art.14.1 din Procedura de emitere a autorizației de mediu din 19.11.2007 aprobata prin Ordinul nr. 1798/2007 si completat art.33 din Procedura de emitere a autorizației integrate de mediu din 17.10.2003 aprobata prin Ordinul nr. 818/2003

Propuneri in domeniul INFRASTRUCTURII MUNICIPIULUI PITESTI

2021

1Rezolvarea cerințelor urbanistice de trafic prin demararea formalităților legale, tehnice și juridice (inclusiv întocmire PUZ sau PUG) pentru :

- creearea unei a doua căi rutiere, care să ruleze pe lângă calea ferata Pitești – Curtea de Argeș, respectiv prin continuarea căii actuale Târgul din  Vale - Universitatea Constantin Brâncoveanu, paralel cu calea ferată, până la Bascov;

-realizarea centurii de nord-vest care sa ocoleasca Municipiul Pitesti, intre DN 65-DN7;

-realizarea a doua poduri peste raul Arges;

2Identificarea posibilităților legale, tehnice și juridice de acțiune necesare în scopul preluării Casei de cultură a Sindicatelor din Pitești în administrarea municipalității, astfel incat această construcție, situată în piața centrală a Piteștiului, să redevină un formator pentru noile generații, o mândrie a orașului, un pol de propagare a culturii locale și universale, un reper de vizitat pe harta oricărui turist.
3Proiect de largire de o parte si de alta a strazii Depozitelor pt creerea de noi locuri de parcare.

Propuneri in domeniul INFRASTRUCTURII JUDETULUI ARGES

2021

1Demararea formalităților legale, tehnice și juridice (inclusiv întocmire PUZ sau PUG) pentru :

-reabilitarea drumului DN 7C Transfagarasan si modernizarea lui prin amenajarea de noi terasamente, copertine si zone de protectie pentru a-l face accesibil pe toata perioada anului.

-reabilitarea drumului judetean care asigura accesul din DN 7C Transfagarasan spre zona perimetrala a Lacului Vidraru, pentru punerea in valoare a intregului potential al acestui areal;

-reabilitarea drumului de legatura dintre Curtea de Arges si Campulung-DN 73C;

-modernizare/construire centura de nord Curtea de Arges, iesire spre Albesti, legatura cu viitoarea autostrada.Acum trafic fff aglomerat

-realizarea drumului expres Pitesti-Mioveni

-realizarea drumului expres Pitesti-Brasov

-finalizarea liniei de cale ferata Pitesti-Ramnicu Valcea;

Propuneri in domeniul FONDURILOR EUROPENE

2021

1.Identificarea posibilităților legale, tehnice și juridice de acțiune necesare în scopul continuarii proiectului Partiei Ghitu-Molivisu, investitie strategica pentru domeniul schiabil si turistic al zonei.
2.
Sprijin pentru mediul privat in realizarea de investitii prin alocari financiare din fonduri europene sau realizarea de parteneriate publice  private  pentru realizarea acestor investitii
3.Intrucat a existat un interes major din partea mediului privat , pentru obtinerea unei finantari in cadrul Programului Operational Regional (numai in regiunea Sud-Muntenia fiind depuse peste 830 de aplicatii cu o valoare de peste 10 mld. Lei, cu mult peste alocarea regiunii, de 0,3 mld. Lei), sustinem demersul initiat de ADR Sud Muntenia ca toate proiectele din listele de rezerva sa fie preluate si finantate din viitorul PNRR.
4.Accesul la finantare al firmelor mari  pe toate programele operationale intrucat  cresterea performantei imm-urilor este influentata direct de progresul intreprinderilor mari, acestea abordandu-se  impreuna si nu separat, fiind interdependente.
5.Reducerea perioadei de evaluare si contractare a proiectelor finantate din fonduri europene  o perioada maxim de 6 luni , pentru a avea vizibilitate asupra impactulu economic al proiectului , in conditiile unei piete tot mai dinamice si imprevizibile .
6.Finalizare obiectiv turistic Cetatea Poienari

Propuneri in domeniul HORECA

2021

1.Întrucât nu au fost depistate legături de cauzalitate directă între incidența îmbolnăvirilor și funcționarea unităților din categoria HORECA,  propunem ca facilitățile de tip  hoteluri, spa, piscine / alte facilități de recuperare/relaxare, să fie deschise, cu respectarea tuturor normelor de securitate (menținerea igienei stricte, crearea de trasee, respectarea utilizării unei capacități de până la 50 – 80 – 100%, etc funcție de specificul unității).  Mai ales dacă angajații acestora fac și dovada vaccinării / trecerii prin boală și dobândirea de anticorpi.
2.În cazul în care se mai decid închideri de unități din categoria HORECA, ar fi indicat să se pregătească fonduri sau programe cu aplicabilitate imediată pentru a veni în sprijinul antreprenorilor, în vederea achitării plății chiriilor, utilităților, materiilor prime etc. Industria HORECA are nevoie urgentă de fonduri de sustenabilitate economică, plătite în maxim o lună de la închidere, nu în timp de un an și după lungi discuții birocratice, când majoritatea firmelor riscă sau sunt deja în faliment.

 

3.Crearea unui Brand Turistic a unei STATIUNI TURISTICE a Transfagarasanului

Propuneri in domeniul industriei textile

2021

1.Introducerea cotelor de impozitare progresive pe veniturile salariale
2.Refacerea scolilor profesionale
3.Programe de finantare pt industria textila
4.Crearea fondurilor de dezvoltare pt tehnologie
5.Sustinerea exportatorilor din sectorul confectiilor textile

Alte propuneri/preocupari

2021

1.Rezolvarea urgenta a problemei atacului ursilor asupra oamenilor, gospodariilor, animalelor
2.Actiuni concrete si majore de ecologizare in zone turistice, inclusiv Lacul Vidraru
3.Sustinere Targ AGRO PITESTI editia 2022. Am realizat deja 5 editii
4.Crearea de parcuri industriale in toate orasele Judetului Arges.

Propuneri de simplificare si debirocratizare in legislatia privitoare la MEDIU 2021

Cine face propunerea de simplificare, debirocratizareAsociația Constructorilor de Automobile din România(ACAROM)

 

 

Actul nornativ  la care se solicită modificărileLegea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului
Nr.crtArticolul/Paragraf/AnexăFormularea originalăFormularea propusă/alternativăMotivarea Impactul modificării/ efecte preconizate
1.Art.6 alin.5 din Lege

 

(5) Autoritățile prevăzute la alin. (4) prezintă, în scris, puncte de vedere cu privire la solicitarea acordului de mediu și a aprobării de dezvoltare, în urma verificării, conform competențelor proprii, a faptului că informațiile prezentate de titularul proiectului în cadrul evaluării impactului asupra mediului respectă legislația specifică.(5) Autoritățile prevăzute la alin. (4) prezintă, în scris, puncte de vedere consultative  cu privire la solicitarea acordului de mediu și a aprobării de dezvoltare, în urma verificării, conform competențelor proprii, a informațiilor prezentate de titularul proiectului în cadrul evaluării impactului asupra mediului.In practica s-a constatat ca de multe ori membrii CAT solicita completari la avize/inscrisuri eliberate anterior de alte autoritati, motivat de faptul ca Legea 292 le-ar conferi dreptul de a verifica legalitatea acestora. Apare clar o imixtiune in atributiile emitentilor si totodata  se poate prelungi perioada de asteptare pentru investitor orin obtinerea unor avize/acorduri suplimentare solicitate.

Trebuie sa fie  clar ca observatiile membrilor CAT trebuie sa fie facute exclusiv la documentatia depusa de investitor.

Se reduce durata procedurilor legale de obtinere a Acordului de mediu.

 

 

 

 

2.      Art.9 alin.8  din Lege(8) În situații excepționale, ca de exemplu cele legate de natura, complexitatea, amplasarea și dimensiunea proiectului, autoritatea competentă pentru protecția mediului poate prelungi termenul respectiv în vederea luării deciziei; în acest caz, autoritatea competentă pentru protecția mediului informează în scris titularul proiectului cu privire la motivele care justifică prelungirea și la data la care preconizează că va lua decizia.Eliminarea completă a cerințeiO astfel de prevedere lasa autoritatii posibilitatea de a prelungi la infinit solutionarea cererii.Se reduce durata procedurilor legale de obtinere a Acordului de mediu.

 

3.      Art.9 alin.1 din ANEXA Nr. 5 -

PROCEDURA

de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice și private

(1) În termen de 15 zile de la primirea notificării, pe baza documentelor prevăzute la art. 8 din prezenta procedură și a verificării amplasamentului, dacă este cazul, autoritatea competentă pentru protecția mediului informează titularul, în scris, cu privire la:(1) În termen de 10 zile de la primirea notificării, pe baza documentelor prevăzute la art. 8 din prezenta procedură și a verificării amplasamentului, dacă este cazul, autoritatea competentă pentru protecția mediului informează titularul, în scris, cu privire la:Termenul anterior e prea mare comparativ cu operatiunile ce trebuiesc efectuate.Se reduce durata procedurilor legale de obtinere a Acordului de mediu.

 

4.      Art.10 alin.1 din ANEXA Nr. 5 -

PROCEDURA

de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice și private

(1) După depunerea memoriului de prezentare și/sau a completărilor/informațiilor solicitate, pe suport hârtie și în format electronic, autoritatea competentă pentru protecția mediului derulează următoarele activități:(1) În termen de 15 zile după depunerea memoriului de prezentare și/sau a completărilor/informațiilor solicitate, pe suport hârtie și în format electronic, autoritatea competentă pentru protecția mediului derulează următoarele activități:Lipsa impunerii unui termen in sarcina autoritatii pentru indeplinirea obligatiei ducea la prelungiri nejustificate.Se reduce durata procedurilor legale de obtinere a Acordului de mediu.

 

5.      Art.10 alin.1 lit.b din ANEXA Nr. 5 -

PROCEDURA

de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice și private

b) transmite membrilor comisiei de analiză tehnică documentele depuse de titular, în format electronic;b) În termen de 3 zile după primirea memoriului de prezentare transmite membrilor comisiei de analiză tehnică documentele depuse de titular, în format electronic;Lipsa impunerii unui termen in sarcina autoritatii pentru indeplinirea obligatiei ducea la prelungiri nejustificateSe reduce durata procedurilor legale de obtinere a Acordului de mediu.

 

Art.10 alin.2 din ANEXA Nr. 5 -

PROCEDURA

de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice și private

(2) În termen de 20 de zile de la data primirii memoriului de prezentare, în scopul exprimării opiniei în cadrul ședinței prevăzute la alin. (1) lit. g), autoritățile reprezentate în comisia de analiză tehnică formulează în scris solicitări de completări/informații suplimentare sau, după caz, puncte de vedere, cu privire la potențialul impact asupra tuturor factorilor prevăzuți la art. 7 alin. (2) din prezenta lege, asupra ariei naturale protejate de interes comunitar și asupra corpurilor de apă.(2) În termen de 10 zile de la data primirii memoriului de prezentare, în scopul exprimării opiniei în cadrul ședinței prevăzute la alin. (1) lit. g), autoritățile reprezentate în comisia de analiză tehnică formulează în scris solicitări de completări/informații suplimentare sau, după caz, puncte de vedere, cu privire la potențialul impact asupra tuturor factorilor prevăzuți la art. 7 alin. (2) din prezenta lege, asupra ariei naturale protejate de interes comunitar și asupra corpurilor de apă.Termenul anterior e prea mare comparativ cu operatiunile ce trebuiesc efectuate.Se reduce durata procedurilor legale de obtinere a Acordului de mediu.

 

 

 

 

7.Art.10 alin.6 din ANEXA Nr. 5 -

PROCEDURA

de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice și private

(6) Autoritatea competentă pentru protecția mediului ia decizia etapei de încadrare cât mai rapid posibil și în termen de cel mult 90 de zile de la data primirii tuturor informațiilor necesare din partea titularului.(6) Autoritatea competentă pentru protecția mediului ia decizia etapei de încadrare cât mai rapid posibil și în termen de cel mult 60 de zile de la data primirii tuturor informațiilor necesare din partea titularului.Termenul anterior e prea mare comparativ cu operatiunile ce trebuiesc efectuate.Se reduce durata procedurilor legale de obtinere a Acordului de mediu.

 

 

 

 

8.Art.10 alin.7 din ANEXA Nr. 5 -

PROCEDURA

de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice și private

(7) Autoritatea competentă pentru protecția mediului poate prelungi termenul prevăzut la alin. (6) atunci când natura, complexitatea, amplasarea și dimensiunea proiectului sunt deosebite și informează în scris titularul proiectului cu privire la motivele care justifică prelungirea și data la care preconizează că va lua decizia.Eliminarea completă a cerințeiO astfel de prevedere lasa autoritatii posibilitatea de a prelungi la infinit solutionarea cererii.Se reduce durata procedurilor legale de obtinere a Acordului de mediu.

 

9.Art.11 alin.7 din ANEXA Nr. 5 -

PROCEDURA

de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice și private

(7) În termen de 10 zile de la primirea comentariilor/observațiilor justificate ale publicului interesat la proiectul deciziei etapei de încadrare, autoritatea competentă pentru protecția mediului invită membrii comisiei de analiză tehnică să participe la adoptarea deciziei finale a etapei de încadrare.(7) În termen de 5 zile de la primirea comentariilor/observațiilor justificate ale publicului interesat la proiectul deciziei etapei de încadrare, autoritatea competentă pentru protecția mediului invită membrii comisiei de analiză tehnică să participe la adoptarea deciziei finale a etapei de încadrare.Termenul anterior e prea mare comparativ cu operatiunile ce trebuiesc efectuate.Se reduce durata procedurilor legale de obtinere a Acordului de mediu.

 

 

 

 

10.Art.14 alin.1 lit.b din ANEXA Nr. 5 -

PROCEDURA

de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice și private

b) analizează documentele și informațiile depuse de titular, precum și propunerile publicului interesat cu privire la conținutul raportului privind impactul asupra mediului, primite în scris în termen de 20 de zile de la publicarea pe pagina de internet a memoriului de prezentare conform prevederilor art. 10 alin. (1) lit. e) din prezenta procedură;b) În termen de 10 zile analizează documentele și informațiile depuse de titular, precum și propunerile publicului interesat cu privire la conținutul raportului privind impactul asupra mediului, primite în scris în termen de 20 de zile de la publicarea pe pagina de internet a memoriului de prezentare conform prevederilor art. 10 alin. (1) lit. e) din prezenta procedură;Lipsa impunerii unui termen in sarcina autoritatii pentru indeplinirea obligatiei ducea la prelungiri nejustificateSe reduce durata procedurilor legale de obtinere a Acordului de mediu.

 

11.Art.16 alin.1 din ANEXA Nr. 5 -

PROCEDURA

de evaluare a impactului asupra mediului pentru anumite proiecte publice și private

(1) După primirea de către autoritatea competentă pentru protecția mediului a raportului privind impactul asupra mediului, a studiului de evaluare adecvată, a politicii de prevenire a accidentelor majore sau a raportului de securitate și a studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă, după caz, precum și a dovezii achitării tarifului corespunzător etapei de analiză, autoritatea competentă pentru protecția mediului derulează următoarele activități:(1) În termen de 10 zile după primirea de către autoritatea competentă pentru protecția mediului a raportului privind impactul asupra mediului, a studiului de evaluare adecvată, a politicii de prevenire a accidentelor majore sau a raportului de securitate și a studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă, după caz, precum și a dovezii achitării tarifului corespunzător etapei de analiză, autoritatea competentă pentru protecția mediului derulează următoarele activități:Lipsa impunerii unui termen in sarcina autoritatii pentru indeplinirea obligatiei ducea la prelungiri nejustificateSe reduce durata procedurilor legale de obtinere a Acordului de mediu.

 

Completări propuneri CCIA Argeș

2022

 Podul peste Argeș în Prundu zona Lânăriei – Barajului

  1. Cale ferată Pitești – Vâlcea
  2. Zonă schiabilă în Făgaraș
  3. Parcare la Sala Polivalentă
  4. Studiu de găsire a unei suprafețe pentru o groapă de gunoi modernă, ecologică și ecologizarea gropii de gunoi existente
  5. Parcuri industriale A1/Tancodrom/CET
  6. Stații de încărcare pentru mașini electrice
  7. Centură ocolitoare Câmpulung Muscel
  8. Centură ocolitoare Curtea de Argeș