ÎMPREUNĂ PENTRU 
AFACEREA TA!

EVENIMENT ARGEȘEAN -Întâlnire cu parlamentarii de Argeș, autoritățile locale și reprezentanții mediului de afaceri

Propuneri CCIA Argeș - prezentate în 2021


Municipiul Pitești:

  1. Centura de Vest care sa facă legătura A1 București-Pitești cu : actualul drum Județean Pitești-Slatina-Craiova, dar și cu viitoarele: A1 Pitești-Sibiu și Drumul Expres Pitești-Craiova.
  2. Crearea Zonei metropolitane a Municipiului Pitești care să includă toate unitățile administrativ teritoriale care înconjoară Piteștiul. Prin acest  demers  s-ar rezolva multiple probleme:
  • asigurarea accesului facil în această zonă, puternic industrializată, a cât mai multor cetățeni, care pot constitui bazin de selecție pentru forța de muncă, dacă se dorește continuarea dezvoltării economice în perioada următoare (10-20 ani) ;
  • asigurarea accesului facil pentru elevi care de multe ori, în prezent, se află în imposibilitatea de a accede la unități de învățământ din Pitești, pentru ca nu au mijloace de transport și / sau nu au  resurse financiare pentru plata transportului.
  • asigurarea terenului necesar pentru dezvoltarea de facilități economice (parcuri industriale) atât de necesare (de subliniat că la acest  capitol Piteștiul stă foarte-foarte rău !). În prezent, prin dispunerea să geografică, Piteștiul nu deține terenuri disponibile pentru vreo dezvoltare a unui proiect de orice tip - industrial  sau imobiliar, de anvergură.
  1. Piteștiul oraș smart.
  2. Digitalizarea  și informatizarea accesului la administrația locala : de la obținere documente și până la plată impozite, plată obținere documente administrative, etc.
  3. Parcări subterane/ supraterane, acolo unde spațiul o permite (ex : zona Finanțe Publice…)
  4. Amenajarea digului de pe malul Argeșului, într-o zonă de promenadă/ agrement ( a se vedea modelul Oradei, care a facut o astfel de amenajare a Crișului Repede). În prezent există deja digul pe malul drept al Argeșului, care merge din Parcul Lunca Argeșului (Podul Viilor) și până la actualul Ștrand Tudor Vladimirescu. Proiectul ar putea fi corelat și cu celălalt mare proiect de dezvoltare urbană din Tudor Vladimirescu – Mallul care este aprobat și urmează  a fi construit.
  5. Asigurarea unei noi căi de acces care să asigure decongestionarea Cartierelor Nord – Găvana – artera care să plece de la Universitatea Constantin Brâncoveanu ; artera propusa de noi ar urma drumul căii ferate, mergând paralel cu actualul Bd Nicolae Bâlcescu care este supra aglomerat aproape pe parcursul întregii zile si s ar conecta cu centura in Bascov
  6. Identificarea unei zone de câteva hectare în cadrul viitoarei Zone Metropolitane în cadrul căreia să se poată organiza Târguri și Expoziții : de la Târgul Agro Pitești sau Fabricat în Argeș și până la Expoziții Regionale – Piteștiul fiind la intersecția tuturor drumurilor din zonă și având în plus avantajul de a fi pe traseul viitoarei A1 Pitești Sibiu.
  7. Proiectarea unui pod peste râul Argeș : la Mărăcineni, pentru a răspunde nevoilor de transport marfă și salariați ai platformei Dacia.
  8. Dezvoltarea infrastructurii pentru sportul de masă (terenuri de sport, terenuri de joacă pentru copii), dublată de asigurarea accesului la infrastructura deja existentă (în prezent terenurile de sport de pe lângă școli sunt adevarate fortărețe – închise cu garduri și lacăte).

Județul Argeș

  1. Identificarea a 5-7 cele mai importante obiective turistice ale Argeșului (noi amintim aici doar câteva  – Transfăgărășan, Curtea de Argeș, Corbii de Piatră, Golești/Ștefănești (Florica)  cărora să le fie asigurată infrastructura rutieră de bază (asfalt, parcări, etc) pentru a fi accesibile 24/ 7/ 365  pentru turiștii români și străini.
  2. Cooperarea cu Unitățile administrativ Teritoriale vecine (CJ Sibiu, CJ Vâlcea, etc) in vederea identificării unor proiecte comune, cel puțin în domeniu turismului, care sa pună în valoare zestrea naturală pe care o avem din abundență.
  3. Lobby la nivelul central pentru grăbirea începerii / accelerarea lucrului la Autostrada Pitești-Sibiu, care ar trebui desemnat obiectiv de importanță strategică națională. Termenele de proiectare și executie care se vehiculează în prezent sunt de domeniul fantasticului  - nu se contruiește pe  Lună, ci pe Pământ ! (Pentru comparație, Transfăgărășanul a fost contruit în 5 ani !)
  4. Lobby la nivelul central pentru ca lucrul la Drumul Expres Pitești-Craiova să se desfășoare cu maxim de celeritate și să fie urmărit îndeaproape pentru a se depista din timp orice (eventuala) întârziere.
  5. Dezvoltarea infrastructurii rutiere în zona de nord a orașului Curtea de Argeș, care a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare industrială extraordinară. Din păcate infrastructura a rămas în urmă și acolo trebuie investit de urgență. În caz contrar, se pot pierde oportunități de dezvoltare viitoare, pe care, in lipsa infrastructurii de transport, firmele mamă din străinătate nu vor (mai) fi dispuse să le facă.
  6. Repararea cât mai urgentă a unei artere extrem de importantă pentru transportul rutier și de marfă : drumului care leagă Piteștiul de Brașov. Segmentul Pitești-Câmpulung a fost reabilitat, însă mai departe, cu foarte mici excepții, drumul necesită reparații capitale.
  7. Construirea de copertine impotriva avalanselor pe Transfagarasan pt a fi circulabil tot timpul anului
  8. Finalizarea partiei de sky Molivis
  9. Modernizarea drum Curtea de Arges Campulung
  10. Modernizare drum Campulung Targoviste
  11. Modernizarea drumului Pitesti Vedea Dragasani
  12. Modernizare drum Curtea de Arges Cota 2000 Transfagarasan

Generale

  1. Atitudinea față de cetățean să fie aceeași atât înainte de alegeri cât și după,  bazată pe respect și plecând de la principiul că poziția obținută în urma votului îl obligă pe candidat și nu îl plasează pe un piedestal deasupra tuturor.
  2. Depolitizarea funcțiilor publice. Profesionalizarea acestora, astfel încât cei mai buni candidați să acceadă în funcții publice, prin concurs, asigurându-se astfel un corp de funcționari stabili.
  3. Consultarea periodica cu reprezentantii mediului de afaceri.
  4. Limitarea cheltuirii banului public pe sarbatori nejustificate si alocarea banilor astfel obtinuti modernizarii infrastructurii rutiere

Completări propuneri CCIA Argeș

2022

 Podul peste Argeș în Prundu zona Lânăriei – Barajului

  1. Cale ferată Pitești – Vâlcea
  2. Zonă schiabilă în Făgaraș
  3. Parcare la Sala Polivalentă
  4. Studiu de găsire a unei suprafețe pentru o groapă de gunoi modernă, ecologică și ecologizarea gropii de gunoi existente
  5. Parcuri industriale A1/Tancodrom/CET
  6. Stații de încărcare pentru mașini electrice
  7. Centură ocolitoare Câmpulung Muscel
  8. Centură ocolitoare Curtea de Argeș

 

V-ar mai putea interesa:

Copyright © 1990 - 2025 - toate drepturile rezervate
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș (CCIA Argeș)
webdesign & hosting