Angajamentul femeilor antreprenor pentru a investi în procesele de transformare digitală și sustenabilă este asumat într-o pondere ridicată, conform rezultatelor sondajului Eurochambres Women Network Survey 2023, lansat la finalul lunii aprilie a.c. de Asociația Camerelor de Comerț Europene (Eurochambres), la care a contribuit inclusiv Camera de Comerț și Industrie a României. Concret, 72% dintre respondente au declarat că investesc în procesele de digitalizare ale companiei pe care o conduc, în timp ce investițiile în domeniul sustenabilității sunt realizate de 68% dintre femeile antreprenor, care au participat la acest studiu.
Principalele obstacole menționate de participantele în cadrul acestui studiu sunt birocrația, accesul la finanțare și menținerea echilibrului dintre viața profesională și cea privată.
Studiul a fost realizat atât pentru a aduce în atenția societății și factorilor de decizie provocările cu care se confruntă antreprenoriatul feminin, cât și pentru a contribui la dezvoltarea unor inițiative și măsuri legislative care să sprijine femeile antreprenor din Europa.
Potrivit rezultatelor Eurochambres Women Network Survey 2023, aspectele asupra cărora factorii de decizie naționali și europeni ar trebui să se concentreze pentru a le permite femeilor antreprenoare să exploateze pe deplin potențialul afacerilor lor sunt următoare:
În concluzie, rezultatele studiului demonstrează nu doar faptul că femeile antreprenoare sunt reziliente în fața provocărilor, ci au o viziune pe termen lung și capacitatea de a face față cu brio schimbărilor.
Rezultatele integrale ale studiului Eurochambres Women Network Survey 2023 pot fi consultate aici.
Background
Eurochambres Women Network Survey 2023 a fost realizat în perioada decembrie 2022 – martie 2023 și s-a adresat în principal femeilor antreprenor, însă un anumit număr de răspunsuri au fost obținute de la femeile care nu dețin o afacere, dar ocupă un rol managerial în companiile în care lucrează. Au fost colectate 823 de răspunsuri, din 24 de țări, inclusiv din afara UE, cum ar fi Bosnia și Herțegovina, Muntenegru, Serbia sau Turcia, pentru a oferi o imagine cât mai clară a modului în care femeile antreprenor din această zonă geografică au gestionat provocările apărute în ultima perioadă sau aspectele zilnice cu care se confruntă, pornind de la competențe, echilibrul dintre viața profesională și cea privată până la finanțare și digitalizare.